Els consumidors d’electricitat que us podeu acollir al preu voluntari per al petit consumidor (PVPC) teniu els següents drets en relació amb el
subministrament:
-
Escollir lliurement la vostra comercialitzadora i la modalitat de contractació.
-
Canviar de comercialitzadora sense cost i poder tornar al PVPC en qualsevol moment (per a potències menors o iguals a 10 kW).
-
Rebre la informació sobre preus, condicions de contractació i possibles canvis de manera clara i transparent.
-
Rebre la factura en paper sense cost addicional, la qual ha d’incloure les dades del vostre consum en el període de facturació, el consum mitjà
diari i el consum total anual.
-
Triar entre llogar el comptador o adquirir-lo.
-
Disposar d’un telèfon gratuït d’atenció d’incidències i reclamacions de la vostra comercialitzadora (el trobareu a la vostra factura).
-
Reclamar qualsevol desacord amb la factura.
A més:
-
Informeu-vos dels preus, els descomptes i tots els serveis que ofereix l’empresa.
-
Estudieu molt bé l’oferta de la nova companyia abans de donar-vos d’alta.
-
Pregunteu quins són els requisits per fer el canvi de companyia.
-
No faciliteu les vostres dades bancàries, ni les factures anteriors, ni les vostres dades personals, si no esteu realment segur de la
contractació.
-
Si teniu contractat algun finançament amb la companyia actual, informeu-vos de com quedarà.
-
Llegiu detingudament el contracte, i no signeu mai un document en blanc.
-
El nou contracte s’ha de realitzar per escrit i en exemplar doble.
-
Si rebeu una trucada telefònica o una visita inesperada al vostre domicili perquè canvieu de companyia elèctrica, no us precipiteu i
recordeu que teniu 14 dies per desistir del contracte sense haver de donar cap justificació.
-
Totes les empreses disposen de fulls oficials de queixa/reclamació/denúncia.
-
És una garantia escollir una empresa adherida al Sistema Arbitral de
Consum.
Com presentar una reclamació?
-
Podeu presentar qualsevol queixa, denúncia o reclamació a la vostra empresa comercialitzadora presencialment, telemàticament o telefònicament
(al peu de la vostra factura trobareu el telèfon gratuït on adreçar-vos). En fer-ho, heu de demanar i guardar el justificant corresponent.
-
L’empresa comercialitzadora us ha de respondre abans d’un mes.
-
Si no esteu d’acord amb la seva resposta, podeu presentar la reclamació a l'Oficina Municipal d’Informació al
Consumidor (OMIC) del vostre municipi o, si no n’hi hagués, a l'Oficina Comarcal d’Informació al
Consumidor(OCIC) de la vostra comarca. Si no teniu accés a cap OMIC ni OCIC us podeu adreçar a l’Agència Catalana del
Consum.
No us poden tallar la llum per manca de pagament d’una factura sobre la qual heu presentat una reclamació.
Per a més informació us podeu dirigir al 012.